:)

:)

Tuesday 31 January 2012

Full of Faith


...السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ..


Bismillahirrahmanirrahim..alhamdulillah..setiap hari Dia kurniakan kesihatan dan nikmat Islam dan Iman(wlupun msih bnyk yg prlu dprtgkatkan). 

Hari ni sedikit masa di luangkan utk membaca buku La Tahzan jilid 1 (hasil pembelian voucher buku yg rm200 tu,,moga yg mengusahakan peruntukan rm200 utk voucher ni mndpt ganjaran dari Allah). dan ibrah yg sy peroleh dari pembacaan trsebut, kita manusia dan hambaNya  xboleh kecewa dgn masa lalu. kerana masa lalu itu ibarat pembunuh org yg ingin berubah, pemusnah org yg mmpunyai impian dan penghalang bg org yg ingin menggapai rahmat Allah..

Merenung masa lalu itu adalah perkara yg baik jika ia nya disusuli dgn keinsafan utk mempertingkatkan kualiti diri, tp bukannya utk menyalahkan takdir kerana kita prlu yakin bahawa segala ketentuan dari Allah itu adalah yg terbaik,,insyaAllah..

Oleh itu, jom kita bergerak dan memandang ke hadapan!! tgk shj kartun muslimah di atas,,Allahu Akbar!! inspired rasanya jiwa dan minda,, n_n (dah lah comel, kucing dia pun cute, jalan pun bersemangat pulak tu!!hehe..)

sama2 mengingatkan diri sendiri dan kalian..INNALLAHA MA'ANA!!



No comments:

Post a Comment