:)

:)

Wednesday 30 November 2011

H.E.R.O oleh Hilal Asyraf

...السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ...

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Alhamdulillah dalam cuti sem 3 ini berkesempatan juga diri ini membaca novel HERO hasil nukilan Hilal Asyraf (siapa yg tidak kenal dgn hamba Allah yg seorg ini..).. Allah..kagumnya diri ini dgn hasil tulisannya..bkn shj penulisannya menerusi novel, malah penulisannya bersama sahabt2nya di www.langitilahi.com juga sgt terkesan di hati..

                                                             ni la covel novel yg ana bg 10 bintang!! :)

Novel fiksyen ini sgt kreatif dan lain dari karya2 beliau sebelum ini seperti Sinergi, Terasing dan Takdir..ia mengisahkan tntg seorg SUPERHERO. bkn sekadar superhero yg sekadar membanteras jenayah, tetapi superhero yg giat membanteras jahiliyyah!!bg yg masih belum berkesempatan membaca novel ini, di sini diri ini ceritakan serba sedikit tntg sinopsisnya.. :) 

Hero. 
Seorang perwira yg muncul di kota raya Angsana berperanan sbg penjaga kota raya yg dibina oleh sepuluh jutawan islam.
Syaitan Bertopeng, satu organisasi penjenayah yg berkuasa di kota Angsana merupakan musuh utama Hero. Syaitan bertopeng semakin hari semakin aktif. Dan kini, enam drpd sepuluh jutawan islam telah mati dan Hero percaya Syaitan Bertopeng yg brtnggungjwb. Namun, Hero prlu mncari bukti yg kukuh utk menyelesaikn mslh ini.
Di tgh2 permasalahan ini, ada pula satu antagonis misteri iaitu Akuma. Hero rasa makin terhimpit dan prjuangannya dirasakan sia2..konflik cerita bertambah apabila Amir Faheem : identity sebenar Hero trpksa bernikah dgn Afeefah Husna,seorg wanita solehah utk menyelamatkan harta warisan bapanya. Amir Faheem rasa sgt sukar mmndgkn dia adalah seorg perokok tegar dan xprnh dirikan solat!! peninglah jgak si isteri nk tarbiyyah suami :p
Nk tau kesudahannya?kenalah beli dan baca.. :) 
(jd promoter novel tarbiyyah sekejap :p)

Allah..novel ini bkn shj dpt menarik golongan remaja utk membaca nya malah kanak2 juga..mgkn krn ia berkisar tntg PERWIRA@SUPERHERO,,hehe..faiz (adik ana umur 11 thn) baca novel ni sambil terkekeh2 ketawa..kejap ketawa pastu kejap lg dia jerit “kak!!” dan ana menjawab “kenapa dik??” kemudian dia kata pula “ni ha part Hero nk lawan ni, suspennya!!”  (-_-'') Lailahaillallah..ingtkan kenapa lah td..haish.                      

   > p/s: tp apa yg pasti akak seronok tgk adik gembira isi masa cuti ni dgn novel tarbiyyah.. :)
   > nnt klu ada shbt2 yg nk pnjm boleh shj.. :) 

5 comments:

  1. mcm best saja.. tq for recommendation! :)

    ReplyDelete
  2. ye sgt menarik.afwan..dan syukran juga sudi singgah di sini.. :)

    ReplyDelete
  3. novel yg hebat...sbagai wtak utama Amir faheem dan heroin dia....

    err lupa pulak...anything sya msih bru dlm dunia blogger ni so hrap dpt cari follower yg mmberi skongan yg padu ^^
    salam ukhuwah....!

    ReplyDelete
  4. salam ukhuwah..insyaAllah..moga usaha di permudahkan :)

    ReplyDelete
  5. Sangat best....sblm ni x penh bace buku best mcm ni

    ReplyDelete