:)

:)

Thursday 29 September 2011

Muhasabah Buat Diri..

...السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ 

Bismillahirrahmanirrahim.....

dengan nama Allah yg Maha Pengasih lg Maha Penyayang..



"...Jika kita yakin & redha segala yg berlaku itu adalah dgn izin Allah pasti kita tidak akan menyesal, resah, gelisah, takut ataupun marah. Hati kita akan sentiasa kuat, tenang, tabah, serta tidak terburu2 dlm kehidupan kita..."


Allahu Rabbi..saat diri ini resah gelisah dlm mggu yg sibuk ini,,terlintas dan terimbau kembali ayat yg di atas ini yg lahir dari bibir seorang insan yg bnyk mmbntu diri dlm membina kekuatan rohani..

ya..kita perlu yakin dgn segala aturan Allah..syukran shbt..atas kata2 semangat dan peringatan ini..doakan agar diri ini terus kuat dan bersemangat dlm menuju redha Allah dan redha hamba2Nya..

demi mak dan ayah,,diri ini akan terus cuba teguh dan rajin berusaha walaupun kadang2 hati dan diri ini sering lupa..lalai..leka..alpa...Allah...MANUSIA SEMEMANGNYA MUDAH LUPA...tp bntulah aku wahai Allah agar tidak terus 'lupa'.....tidak terus lalai..moga diri ini mampu mnjd penyubur iman shbt d sekeliling..bknnya yg mengajak ke arah keseronokan dunia shj..

bergembira itu tidak salah..cuma prlu ada hadnya...Allahuakbar..asif jiddan buat shbt2..tegurlah diri ini andai ada yg tersalah..diri ini juga bnyk kekhilafan..

“ Jalan menuju Allah SWT itu banyak, dan kita perlu berusaha menuju ke arahnya.”

jd jom sama2 kita berusaha ke arah keredhaanNya..jgn prnh jemu utk melawan hawa nafsu dan ajakan syaitan yg direjam..insyaAllah..

p/s : tlg doakan moga diri ini dan shbt2 yg bakal mengambil IELTS speaking test hujung minggu ini..moga Allah mmpermudahkan..amiinn...jazakumullahu khairan kathira..

4 comments: