:)

:)

Saturday 3 March 2012

Ada yang Lebih Baik Untuk Mu Wahai Sahabat..insyaAllah~


...السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ..

..Bismillahirrahmanirrahim.. 


Entry ini khas buatMu sahabat..diri ini amat memahami perasaan ini kerana telah pernah mengalaminya..Namun, diri ini tahu,, bahawasanya,,dugaan kalian adalah lebih berat utk di tanggung..

Tetapi, ketahuilah..Allah adalah sebaik2 penentu..sebaik2 perancang..Dia pasti lebih tahu dari kita..boleh jadi ini adalah sebuah ujian penguat iman dan iltizam,,boleh jadi juga ini adalah sebuah petunjuk dari Allah..dan..diri ini yg dikurniakan Allah sedikit nikmat itu,,boleh jadi ianya adalah ujian utk meningkatkan tahap kesyukuran..

Percayalah shbt2..segala yg akan berlaku kita tidak akan pernah tahu..mungkin kalian akan peroleh rezeki dari Allah untuk melepasi interview,,dan segala impian menjadi seperti sebelum dtg nya ujian yg berat ini..perancangan Allah itu tiada siapa yg tahu..yakinlah...


sama2 kita lazimi ayat di atas..insyaAllah..semuanya terletak di bawah kekuasaanya..minta lah..mohon lah..moga Allah permudahkan buat kalian, buat diri ini,,sahabat2 lain dan seluruh umat Islam am nya..

kesedihan itu suatu perkara biasa..tetapi untuk mengatai kesedihan itu yg luar biasa..jom sama2 kita bangkit dgn keyakinan dan iltizam yg tekad bahawa Allah adalah sebaik2 penentu dan sebaik2 perancang..kita cuma perlu berusaha,,kerana Allah melihat kepada usaha..bknnya kepada hasil..insyaAllah..


akhir kata..


moga Allah terus beri kekuatan dan nikmat Islam serta Taqwa buat kita sahabat..ameenn~
maaf andai ini shj yg dpt di luah kan buatmu shbt..
wasalam..





2 comments:

  1. inni uhibbuki fillah, ^^
    syukur ak punya sahabat sejati..
    alhamdulillah dgn nikmat Allah..

    ReplyDelete
  2. uhibbuki fillah aidhon ya sahabati..
    i'll always pray for u,, and our Prophet said,, "dua' from a friend for her/his friend will be answered by Allah al-Khaliq.."
    insyaAllah..i know u can :')

    ReplyDelete